Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj

Župani u ministra ohľadne mýta

Predstavitelia Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa vo štvrtok 6. marca stretli so zástupcami vyšších územných celkov, aby sa informovali o priebehu rokovaní s Úniou autodopravcov Slovenska a o zmenách v nákladnej automobilovej doprave. O výsledkoch stretnutia následne informovali na brífingu, ktorého sa zúčastnili minister DVaRR SR Ján Počiatek a predsedovia Trenčianskeho a Žilinského samosprávneho kraja Jaroslav Baška a Juraj Blanár.

Minister dopravy Ján Počiatek uviedol, že vzhľadom na dosiahnuté dohody s autodopravcami o zmenách v mýte nevidí žiaden dôvod, aby Únia  autodopravcov Slovenska (UNAS) začala ostrý štrajk. Pripomenul tiež, že  pokračuje príprava novej vyhlášky, ktorá zavedie nulovú sadzbu mýta  v intravilánoch obcí a miest od 15. marca. Zrušenie platenia mýta za prejazdy intravilánmi v dĺžke takmer tisíc kilometrov bola jedna z hlavných požiadaviek autodopravcov.

„Rád by som vyslovil presvedčenie, že autodopravcovia sa nenechajú zatiahnuť do politickej hry vedenej zo strany politicky a predvolebne motivovaného  vedenia  UNAS‑u," uviedol Počiatek a dodal: „My naše dohody a to, čo sme deklarovali, dodržíme, dodržiavame a implementujeme v podobe  legislatívnych zmien."

Predsedovia samosprávnych krajov prejavili znepokojenie, že autodopravcovia, ktorí predtým súhlasili so zmenami v mýtnom systéme, prichádzajú s novými  požiadavkami, ktoré absolútne menia dohodu. „A to zo strany samosprávnych krajov jednoducho nemôžeme akceptovať.  Nech idú autodopravcovia priamo na miesta a pýtajú sa obyvateľov obcí, kde tranzitná doprava sužuje život našim ľuďom," odporučil Blanár.

Zástupcovia krajov iniciovali stretnutie na ministerstve z obavy, ako sa budú vyvíjať požiadavky UNAS‑u. „Chceme na základe dohôd chrániť obyvateľov  miest a obcí od možno zbytočných prejazdov kamiónov, ktoré ničia a  zaťažujú paralelné cesty II. a III. triedy. Robíme tak ale hlavne kvôli ochrane životov,  zdravia a majetku občanov, ktorí pri týchto cestách žijú a bývajú," povedal predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška.

Za všetky príklady v kraji uviedol jeden z obcí Hôrka a Lúka – paralelných s diaľnicou D1, kde sa na základe žiadostí starostov podarilo dohodnúť a vyrokovať zákaz tranzitujúcich kamiónov nad dvanásť  ton. „Takto chceme dohodnúť aj ďalšie zákazy tranzitujúcich kamiónov na cestách s nadradenou paralelnou cestnou infraštruktúrou.“

Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK