Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj

V Trenčianskom kraji by mali začať jazdiť 4 nové dieselové koľajové vozidlá, plánovaná je i rekonštrukcia dvoch regionálnych tratí

Rokovanie Aktuálne výzvy v regionálnej osobnej železničnej doprave otvoril predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký, ktorý predstavil Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020 s nadväznosťou do roku 2030. Cieľom grafikonu do roku 2020 bola napríklad nadväznosť jednotlivých spojov v uzlových staniciach a tiež zabezpečenie pravidelných spojov v dvoj-hodinovom intervale. Počas rannej a popoludňajšej špičky plánuje ZSSK zabezpečiť spoje na daných úsekov každú hodinu. „Chceme, aby železničná doprava ostala kľúčovou dopravnou platformou mobility v regiónoch. Preto v nadchádzajúcich piatich rokoch chceme investovať viac ako 700 miliónov EUR do jej modernizácie,“ uviedol na stretnutí generálny riaditeľ Hlubocký.

Avizované investície do modernizácie a z nich plynúce zmeny sa týkajú všetkých krajov a prebehnú v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR). Obyvatelia Trenčianskeho kraja sa podľa plánu môžu tešiť na nákup 4 dieselových koľajových vozidiel do regionálnej dopravy. Železnice tiež oznámili plánovanú rekonštrukciu traťového úseku Púchov – Horní Lídeč s možnosťou spojenia do Českej republiky a traťového úseku Prievidza – Topolčany – Zbehy. V neposlednom rade zástupcovia ZSSK informovali o vybudovaní novej zastávky v Handlovej, ktorá umožní lepší prestup cestujúcich v železničnej doprave.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpád Érsek informoval, že do roku 2023 má SR možnosť využiť 1,4 miliardy z európskych financií, ktoré môžu zásadne zmeniť tvár slovenských železníc. Podľa jeho slov bude výsledkom ďalších 100 kilometrov zmodernizovaných železničných tratí, po ktorých bude jazdiť ďalších 46 nových vlakových súprav.

Podpredseda predstavenstva ZSSK Karol Martinček následne hosťom predstavil Regionálnu stratégiu a víziu ZSSK do roku 2030. Stratégia si za ciel vytýčila úpravu infraštruktúry: napríklad zvýšenie dostupnosti železničnej infraštruktúry, zvýšenie traťových rýchlostí, elektrifikáciu tratí, skultúrnenie priestorov pre zákazníkov; ale aj modernizáciu vozňového parku: zvýšenie komfortu služieb a zvýšenie cestovnej rýchlosti.

Na stretnutí sa zúčastnil i podpredseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jozef Trstenský a vedúci Odboru dopravy Úradu TSK Jaroslav Pleva. Zástupcovia kraja tlmočili požiadavky župy prostredníctvom predloženia spoločných požiadaviek krajov, ako je zvýšenie kvality poskytovaných služieb, presun cestujúcich z individuálnej automobilovej dopravy do verejnej osobnej dopravy, zvýšenie kvality koľajovej dopravy, modernizácia infraštruktúry či budovanie terminálov integrovanej osobnej prepravy.

Zdroj foto: slovakrail.sk

Pre viac informácií kontaktujte: Mgr. Adam Jando, odd. komunikácie a medzinárodných vzťahov TSK, adam.jando@tsk.sk, Tel. +421/ 32/ 65 55 908, Mobil: +421 901 918 105

autor: aj

Fotogaléria

Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK