Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj

Dopravu, logistiku i priemyselné parky Považia predstavila ďalšia z diskusií MY S VAMI

Diskusné fórum vydavateľstva Petit Press, ktoré zastrešuje sieť regionálnych týždenníkov MY noviny sa tentokrát konalo na Považí. Venované bolo aktuálnym otázkam súvisiacim s dopravou, logistikou a budovaním priemyselných parkov.

V príjemnom prostredí priamo pod zrúcaninou Považského hradu sa v piatok 20. septembra 2019 stretli zaujímaví hostia. Na otázky šéfredaktora Trenčianskych novín Andreja Lupricha, ktoré aktuálne rezonujú medzi obyvateľmi kraja a priamo sa dotýkajú situácie na cestách, postupne odpovedali trenčiansky župan Jaroslav Baška, majiteľ spoločnosti Comextrans Ilava Rudolf Holba, projektový manažér LOG Property, a.s. Marek Laššák, vedúci oddelenia realizácie stavieb a projektov EÚ ŽSR Július Oláh, zástupca zhotoviteľa Doprastav, a.s. Vladimír Samek a výkonný riaditeľ MSM divízie E-mobility Ivan Hyžák.

Trenčianska župa investuje do rekonštrukcie ciest historicky najvyšší objem financií

S rastúcim počtom áut na cestách priamoúmerne rastie aj potreba starostlivosti o cestnú infraštruktúru. Aj preto TSK každoročne zvyšuje objem financií, ktoré investuje do rekonštrukcií ciest II. a III triedy. „Tento rok župa z vlastného rozpočtu investuje do ciest 6,6 mil. eur a ďalšie financie v objeme viac ako 11 mil. eur získala z eurofondov. Do mostov a mostných objektov, ktoré sa ešte súťažia, pôjde viac ako 4 mil. eur. Celková investícia do cestnej infraštruktúry tak presahuje 20 mil. eur,“ vysvetlil predseda TSK Jaroslav Baška.

Jedným zo 4 úsekov, na ktoré kraj získal financie z eurofondov, je rekonštrukcia cesty č. II/517 Považská Bystrica (most Orlové) – Domaniža za viac ako 3,8 mil. eur. V diskusii rezonovali aj dopravné obmedzenia súvisiace s rekonštrukciou mosta. „Pre nás je prioritou bezpečnosť na ceste. Ide o sústavu šiestich križovatiek, ktoré nebolo jednoduché zosúladiť. Polícia situáciu vyhodnocuje každý deň,“ zhodnotil riaditeľ Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Považskej Bystrici Ján Haluška.

K témam diskusného fóra patrila aj modernizácia železnice medzi Púchovom a Považskou Teplou, výstavba priemyselných parkov a logistických centier na Považí, ale tiež budovanie cyklotrás a vysoko aktuálna elektromobilita.

„Z hľadiska dopravy sú veľmi dôležité aj cyklotrasy, ktoré v súčasnosti buduje TSK. Som rád, že v poradí 3. úsek Vážskej cyklomagistrály v dĺžke 21 km, ktorý vedie z Nového Mesta nad Váhom do Trenčína, už máme aj odborne zhodnotený. Pevne verím, že niekedy na jar budúceho roka budeme môcť začať s jeho výstavbou,“ doplnil Jaroslav Baška. Pochvalu si župa vyslúžila aj za svoje aktivity v rámci elektromobility, o ktorých bližšie rozprával výkonný riaditeľ MSM divízie E-mobility Ivan Hyžák. Podľa jeho slov je aktuálne v kraji približne stovka elektromobilov a 15 rýchlonabíjacích staníc, z ktorých tri – v Považskej Bystrici, Prievidzi a Starej Turej zakúpila a sprístupnila práve Trenčianska župa. Takáto nabíjacia infraštruktúra je dostačujúca a pri predpoklade, že až v 80% prípadov si majitelia nabíjajú auto doma, umožňuje nabitie až 4 500 áut. Práve elektromobily župa využíva aj pre potreby svojich zamestnancov. „Je nevyhnutné, aby sa uhlíková stopa znižovala. Ide o trend, ktorý je nezastaviteľný a v tomto treba aj naďalej pokračovať,“ uzavrel trenčiansky župan.

autor: lk

Fotogaléria

www.mypovazska.sme.sk
zdroj: www.mypovazska.sme.sk
www.mypovazska.sme.sk
Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK