Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj

Klientske centrum na župnom úrade využíva verejnosť už viac ako mesiac

Denne ho v priemere navštívilo 5 občanov. Ich podnety, otázky a problémy sa dotýkali najmä oblasti sociálnej pomoci a zdravotnej starostlivosti.   

Nové Klientske centrum je bezbariérové, nachádza sa vo vestibule župného úradu a Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) ho slávnostne otvoril začiatkom decembra 2019. Za pomerne krátke pôsobenie ho už stihlo využiť približne 100 obyvateľov kraja. „Predpokladáme, že v nasledujúcich mesiacoch sa návštevnosť centra ešte zvýši. Denne vybavíme aj občanov, ktorých žiadosti sú v konaní a vieme si ich zavolať na dohodnutý deň a hodinu. Okrem prvotného poradenstva ohľadom žiadostí o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu bola občanom poskytnutá aj kontrola žiadostí, informácie o možnostiach umiestnenia do zariadení sociálnych služieb, ale aj odporučenie riešenia problému na iných inštitúciách, ako sú  napr. sociálna poisťovňa, úrad práce sociálnych vecí a rodiny z dôvodu vecnej príslušnosti“ priblížila vedúca Oddelenia sociálnej pomoci na Úrade TSK Elena Nekorancová.

V rámci činnosti klientskeho centra zamestnanci Úradu TSK ďalej vybavujú aj bežnú agendu Oddelenia sociálnej pomoci, ako sú napríklad správoplatnenie rozhodnutia o odkázanosti, reakcie na výzvy pred vydaním jednotlivých rozhodnutí ale aj registrácie nových zariadení sociálnych služieb. „Osobné návštevy trvajú niekedy aj hodinu. Ku každému návštevníkovi pristupujeme veľmi citlivo a individuálne. Viaceré problémy vieme riešiť s občanmi aj telefonicky,“ doplnila Elena Nekorancová.

Klientske centrum navštívili aj občania, ktorým bolo poskytnuté poradenstvo zamestnancami Oddelenia zdravotníctva a humánnej farmácie. „Občanov sme usmerňovali pri problémoch so zabezpečením zdravotnej starostlivosti, pomoci pri hľadaní poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, najmä lekára špecialistu. Na služby klientskeho centra sa obracala verejnosť predovšetkým za účelom poradenstva zameraného najmä na práva vo vzťahu lekár – pacient a poradenstva v oblasti legislatívy na úseku zdravotníctva a jej použitia v bežnom živote. Požiadavky občanov sme vybavovali prioritne a vo väčšine prípadov boli vybavené okamžite,“ povedala vedúca Odboru Zdravotníctva a sociálnej pomoci Elena Štefíková.

Otváracie hodiny Klientskeho centra:

PO, UT, ŠT: 8.00 h - 15.00 h

ST: 8.00 h – 16.00 h

PIA: 8.00 h – 14.00 h

Obedná prestávka: 11.30 h – 12.00 h.

autor: mp

Fotogaléria

Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK