Znížená únosnosť mosta na konci Marikovskej doliny (okres Považská Bystrica) komplikovala miestnym dopravu v časti Modlatín-Vlkov v obci Horná Mariková, problémom bol aj vývoz odpadu, žúmp či septikov. O zabezpečenie náhradnej obchádzkovej trasy sa už niekoľko mesiacov snažila Správa ciest TSK, ktorá má cestu III/1976, vedúcu do tejto časti kraja, v správe.
Stav mostného objektu (M4135) za obcou Horná Mariková je dlhodobo nevyhovujúci, jeho nosná konštrukcia je z dôvodu poruchy oceľových nosníkov na konci životnosti. Kvôli zhoršeniu jeho stavebno-technického stavu bolo potrebné zaviesť opatrenia, ktoré by zamedzili ďalšiemu poškodeniu mosta. O znížení nosnosti boli na spoločnom stretnutí, ktoré sa konalo ešte začiatkom marca tohto roka, informovaní starosta obce, ako aj zástupcovia štátnych organizácií. „Na základe statického posudku vypracovaného autorizovaným projektantom bola určená únosnosť mosta pre automobilovú dopravu do 3,5 tony. Zároveň bolo osadené aj dopravné značenie obmedzujúce maximálnu prípustnú hmotnosť vozidiel,“ povedal riaditeľ Správy ciest TSK Radovan Karkuš.
Paralelne so znížením nosnosti mosta sa začal aj prípravný proces na zabezpečenie náhradnej obchádzkovej trasy. Oceľovú mostnú konštrukciu chcela na tento účel Správa ciest TSK zapožičať od Správy štátnych hmotných rezerv SR. Z technických ani ekonomických dôvodov to však nebolo možné. „Osadenie oceľovej konštrukcie na hranu cesty by bolo podľa predbežne spracovanej štúdie technicky náročné a vyžadovalo by si to veľký stavebný zásah do oporného múru a cestného telesa,“ vysvetlil riaditeľ SC TSK.
Nasledovalo spracovanie novej technickej dokumentácie na vybudovanie náhradnej obchádzkovej trasy osadením rámových priepustov priamo do koryta vodného toku. Posúdiť vhodnosť tohto riešenia má v rámci inžinierskej činnosti štátna správa. Kým sa vybuduje náhradná obchádzková trasa, prejazd po moste je možný vďaka konštrukcii, ktorá zvýšila jeho únosnosť. Náhradnú konštrukciu sa podarilo zapožičať na základe dobrých vzájomných vzťahov a spolupráce od Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja. Prejazd tak bude umožnený nielen autobusom, ale aj nákladnej doprave do 20 ton. „Obhliadajúci statik potvrdil, že v súčasnosti už nie je možné zabezpečiť zvýšenie únosnosti mosta zosilňovaním ani podopieraním konštrukcie tak, aby nebolo nutné pristúpiť k dopravným obmedzeniam,“ povedal riaditeľ. Zároveň dodal, že Správa ciest TSK má spracovanú aj projektovú dokumentáciu na komplexnú rekonštrukciu mosta, vrátane právoplatného stavebného povolenia.