Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj
Otočte mobil pre plnohodnotnú verziu webu

Na hornej Nitre vznikne takmer 70 kilometrov dlhá cyklistická cestička

K hlavným cieľom realizácie segregovanej cyklistickej cestičky patrí bezpečnosť zraniteľných účastníkov cestnej premávky (cyklistov), zníženie nehodovosti cyklistov na cestných úsekoch a zníženie podielu motorizácie tzv. „modal shift" a presun na cyklistickú dopravu z dôvodu veľkého počtu spádových miest, kde sú navrhnuté cyklistické cestičky.

O možnostiach rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky na území mesta Partizánske diskutovali s primátorom mesta Jozefom Božikom zástupcovia Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) na čele s jeho podpredsedom Richardom Takáčom, vedúcim odboru dopravy Jaroslavom Plevom a regionálnym cyklokoordinátorom Matejom Tinkom. Keďže sa táto otázka dotýka viacerých subjektov, rokovania sa zúčastnili aj zástupcovia mesta Partizánske, Slovenského vodohospodárskeho podniku, š.p. - povodie hornej Nitry Topoľčany a Policajného zboru SR.

Mesto Partizánske plánuje vytvoriť cyklistickú cestičku popri rieke Nitra s využitím ochranných hrádzí a spojiť tak viaceré priľahlé obce popri toku. "TSK bude nápomocný na tomto projekte, nakoľko projekt cyklomagistrály popri rieke Nitra schválilo Zastupiteľstvo TSK v zásobníku projektov a má ambíciu byť financovaný cez Integrovaný regionálny operačný program," skonštatoval podpredseda TSK Richard Takáč.

Cyklistická cestička na hornej Nitre bude prepájať mesto Handlová s mestom Prievidza. V mestách Prievidza a Bojnice bude riešený cyklistický okruh a pokračovanie je plánované popri rieke Nitra cez Nováky, Oslany, Partizánske až po hranicu s Nitrianskym samosprávnym krajom. Cyklistická cestička pozostáva zo 6 etáp: Prievidza - Handlová (17 km), Prievidzko-bojnický okruh (9,2 km), Prievidza - Nováky (9 km), Nováky - Oslany (12 km), Oslany - Partizánske (9 km), Partizánske - Bošany (11 km).

Na stretnutí sa diskutovalo o možnostiach financovania etáp, najmä v okrese Partizánske. Prítomní poukázali na investičnú prioritu týkajúcu sa vývoja a zlepšovania ekologicky priaznivých dopravných systémov v záujme podpory udržateľnej regionálnej a miestnej mobility, ktorá je schválená v rámci IROP. Obsahuje podporu cyklistickej dopravy, no tá sa nevzťahuje na okresy Nové Mesto nad Váhom, Partizánske a Bánovce nad Bebravou. Tieto územia nie sú oprávnené žiadať finančné prostriedky z IROP. Samotné mestá, resp. ich katastre však budú oprávnené podporovať cyklistickú dopravu z IROP.

Zúčastnení rokovali aj o majetkovom vysporiadaní pozemkov, využívaní hrádzí vodného toku, postoji policajných zložiek v súvislosti s riešením cyklodopravy v rámci mesta Partizánske či národnej stratégii rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v SR.

Fotogaléria

Dokumenty

Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK