Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj

XXI. zasadnutie Zastupiteľstva TSK: Rozpočet TSK na roky 2013 - 2015

Dátum konania: 28. januára 2013
Uznesenia: vzn/Uznesenia 28.1.2013_XXI.pdf Uznesenia 28.1.2013_XXI.pdf (211,81 kB)
Zoznam uznesení: 502-504
Zoznam hlasovaní: 20130128
Počet poslancov: 45

Zastupiteľstvo Trenčianskeho samosprávneho kraja sa zišlo v pondelok 28. januára 2013 na svojom prvom rokovaní v tomto kalendárnom roku, ktoré bolo zároveň XXI. zasadnutím regionálneho parlamentu v tomto volebnom období.

Jediným bodom programu bol na základe schválenia poslancov Z TSK návrh Rozpočtu TSK na roky 2013-2015, ktorý bol stiahnutý z rokovania na decembrovom zasadnutí Z TSK.

Ako jediný vystúpil v rozprave predseda poslaneckého klubu SMER-SD a ĽS-HZDS Karol Janas, ktorý navrhol aby predložený návrh rozpočtu neschválili a navrhol prijať uznesenie, v ktorom poslanci žiadajú o predloženie rozpočtu na rok 2013 v nasledovnej podobe: podrobný rozpis výdavkov v jednotlivých programoch a podprogramoch rozpočtu podľa ekonomickej klasifikácie až na jednotlivé položky, podrobný rozpočet správy ciest TSK na jednotlivé strediská podľa ekonomickej klasifikácie až na jednotlivé položky, ako aj konkrétny rozpis čerpania zdrojov z Európskej únie za jednotlivé realizované projekty s uvedením názvu projektu, termínu schválenia, doteraz uhradených a žiadaných platieb, výšky neoprávnených výdavkov a harmonogramu realizácie. Rozpočet v tejto podobe má byť opätovne predložený na rokovanie komisií Z TSK. Zastupiteľstvo TSK tento návrh schválilo, pričom nevyužilo priestor na odbornú diskusiu k tejto problematike. Obdobná požiadavka bola obsahom žiadosti poslaneckého klubu SMER–SD a ĽS-HZDS, t.j. po minimálne 15 dňovej lehote, počas ktorej musí byť návrh rozpočtu verejne prístupný pred jeho schválením.

Na žiadosť bola zaslaná predsedovi poslaneckého klubu odpoveď, v ktorej bolo uvedené, že nakoľko vyššie územné celky nerozpočtujú podľa kapitol a podkapitol, ktoré sú určené len na úrovni štátneho rozpočtu nie je možné tomuto bodu vyhovieť, podrobný rozpočet SC TSK je možné predložiť po schválení rozpočtu TSK a jeho rozpise na jednotlivé organizácie vrátane SC TSK. Podrobný rozpis čerpania zdrojov z EÚ za jednotlivé realizované projekty bol predložený v požadovanej štruktúre na Zastupiteľstve TSK dňa 19.12.2012.

Návrh rozpočtu TSK na roky 2013 až 2015 je zostavený v zmysle § 9 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ako viacročný rozpočet a strednodobý ekonomický nástroj finančnej politiky vyššieho územného celku, v ktorom sú v rámci jeho pôsobnosti vyjadrené zámery rozvoja územia a potrieb obyvateľov, v súlade s Príručkou na zostavenie návrhu rozpočtu verejnej správy č. MF/7899/2012-411 (FS 4/2012), ktorého súčasťou je aj programový rozpočet, ktorý je zostavený v zmysle Metodického pokynu MF SR pre programové rozpočtovanie (FS 9/2008), Praktickým a konkrétnym manuálom MF SR pre tvorbu programových štruktúr na úrovni miestnej a regionálnej územnej samosprávy a to najmenej na tri rozpočtové roky a Memorandom o spolupráci pri uplatňovaní rozpočtovej politiky orientovanej na zabezpečenie finančnej stability verejného sektora na rok 2013, ktoré bolo podpísané medzi vládou SR a združením samosprávnych krajov v SR „SK8“.

Programový rozpočet a klasický rozpočet  nie sú totožné  a  každý sa musí zostavovať samostatne, (potvrdené Ministerstvom financií SR, sekciou rozpočtovej politiky).

Vyhovením požiadavke na zostavenie rozpočtu podľa programov a podprogramov v členení na jednotlivé položky by došlo k zostaveniu hybridného (zmes klasického a programového) rozpočtu z v rozpore s platnou legislatívou. V tejto štruktúre sú zostavované rozpočty niektorých miest, avšak neobsahujú základné parametre programového rozpočtu, ktorými je program, zámer, cieľ a merateľný ukazovateľ. To znamená, že obsahujú síce položky ale neobsahujú merateľné ukazovatele, preto nie sú vyhodnotiteľné v rámci monitorovania a hodnotenia programového rozpočtu.

Neschválenie Rozpočtu TSK na roky 2013 – 2015 má nepriaznivý vplyv najmä na úverovú angažovanosť TSK a realizáciu projektov EÚ.

Najbližšia riadna schôdza Zastupiteľstva TSK je na programe 25. februára 2013.

Fotogaléria

Súvisiace video

Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK